סינרגיה

קבוצות לאנשים עם צרכים מיוחדים- "סינרגיה"

הפעלת קבוצות תיאטרון לשחקנים עם מוגבלויות, בשיתוף מתנדבים מהמרכז לתיאטרון קהילתי "פלטפורמה" של תיאטרון פסיק. הקבוצות לומדות אחת לשבוע עם מנחים מקצועיים המשתמשים בכלים מגוונים על מנת ליצור חווית תיאטרון איכותית ומשמעותית, לצד המגבלות הקיימות. אחת לשנה, ובחלק מהקבוצות אחת לשנתיים, מעלה הקבוצה הפקה חדשה. הפקות אלו מוצגות במסגרת פסטיבל הצגות חובבים של תיאטרון פסיק ופסטיבל צמי"ד של עיריית ירושלים.

בדרך זו אנו מייצרים עבור כל משתתף מקום מכובד על הבמה, המאפשר מתן לגיטימציה למי שהוא, ליכולותיו ורצונותיו למרות מגבלות וקשיים. האמונה כי הסטיגמה מהווה מכשול מרכזי בהתקדמותם המקצועית של אנשים עם מוגבלות, מובילה לצורך בקידום חברה פתוחה ושוויונית יותר. הפעילות בקבוצה תורמת רבות לחיזוק חוסנם הנפשי של המשתתפים ולהעלאת הדימוי העצמי שלהם, והופכת את החברה הישראלית למקום טוב יותר.

אנו שואפים להרחיב את פעילותן של הקבוצות ולאפשר להן להציג מספר רב של הפקות לאורך השנה. זאת מתוך הבנת הערך המוסף של הצגות אלו ביצירת מרחב המאפשר היכרות עם האחר, השתתפות בפעילות חברתית משמעותית, תמיכה בקידום אוכלוסיות מיוחדות וביצירה אמנותית קהילתית איכותית

הקבוצות שלנו:

קבוצת אקים "בשביל התיאטרון": קבוצת שחקנים חובבים המתמודדים עם מוגבלות שכלית, דיירי הוסטלים של אקים ירושלים ולצידם שחקנים מתנדבים מהמרכז ללימודי משחק של תיאטרון פסיק. הקבוצה, הפועלת זה מספר שנים בלימוד תיאטרון מעשי וחזרות להצגה, היא פרי שיתוף פעולה בין אקים ירושלים- הפועלים לקידום אנשים עם מוגבלויות, לבין תיאטרון פסיק.

 

קבוצת המרכז לחיים עצמאיים "תיאטרון יוצר שינוי": קבוצה המשלבת שחקנים חובבים המתמודדים עם מוגבלויות פיסיות שונות- נכויות, שיתוק, ניוון שרירים ועיוורון ושחקנים מתנדבים מהמרכז ללימודי משחק של תיאטרון פסיק. הקבוצה פועלת מזה מספר שנים ומעלה יחד הצגות בפני תלמידי תיכון וכך פועלת לשינוי עמדות והכרת האחר.

 

קבוצת עמיתים: קבוצה המשלבת שחקנים חובבים נפגעי נפש ושחקנים מתנדבים מהמרכז ללימודי משחק של תיאטרון פסיק. הקבוצה פועלת מטעם תכנית עמיתים הפועלת לשילוב נפגעי נפש בקהילה, בשיתוף תיאטרון פסיק.

מנחה:

איריס שביט

שגית זליגר

בשמת חזן

דודי גורדון

ירדן באומהפט

קרישה סובוטקה – קוטב

Skip to content